חשבון בנק בשוויץ – בנק מיראבו מחזר אחר משקיעים ישראליים

מאת: רועי למפרט

מאת: רועי למפרט

מידע נוסף

פתיחת חשבון בנק בשוויץ – הכירו את בנק מיראבו

ההתעניינות בפתיחת חשבון בנק בחו”ל (מן הסתם, רבים מתעניינים בפתיחת חשבון בנק בשוויץ באופן ספציפי) גברה מאוד במהלך כל השנה האחרונה, כל משקיע וסיבותיו שלו. מעליית הריבית דרך העלייה בשער הדולר ועד האירועים הפוליטיים ולצערי, גם בעקבות אסון ה-7 באוקטובר והמלחמה שעוד בעיצומה.

בכל אופן, אישית, אני מאמין שמשפחה צריכה שיהיה לה איזשהו סוג של אלוקציה, לא רק בנכסים בחו”ל, אלא ממש כאחזקות מחוץ לישראל ובמטבע זר.

בחרתי לראיין ולתת לשני נציגי בנק מיראבו – Mirabaud משוויץ את הבמה להציג לכם את הבנק ומה הוא מציע למשקיעים ישראליים היום. מוזמנות ומוזמנים לפנות אלי עם שאלות ופרטים וכדי לפתוח חשבון בבנק.

אני יכול להגיד שתהליך פתיחת החשבון שאני עברתי איתם היה יעיל וקצר כמו שלא ראיתי בבנקים אחרים באירופה, מה גם שסף תנאיו נמוך יחסית. בנקים רבים מציבים סף הפקדה גבוה בהרבה לצורך פתיחת חשבון וכן תהליך ארוך שעלול להגיע גם לשבועות רבים.

בוובינר שבפניכם שני נציגי הבנק עם מצגת היכרות. ליאונרדו גאס, מנהל השוק הישראלי בבנק וג’רמי היימן, יועץ השקעות ומנהל קשרי לקוחות הציגו בפני את הבנק וערכיו ואת הצעותיו היום למשקיעים ולמשקיעות מישראל המעוניינים לפתוח חשבון בנק בשוויץ (או בכל מדינה אחרת שיש להם בה נציגות, על כך בהמשך).

בנק מיראבו – חשבון בנק בשוויץ למשקיעים ישראליים

בנק מיראבו הוא בנק פרטי בבעלות משפחתית מציריך ז’נבה, שנוסד בשנת 1814. “הלקוחות הישראלים נחשבים ללקוחות עילית, אהודים ורצויים שנחשבים לקוחות מתוחכמים”, מספרים ליאונרדו וג’רמי. ישראל נחשבת לשוק צומח בבנק והיא אחד השווקים המבוקשים ע”י הבנק שגם משקיע המון משאבים היום כדי לשפר ולעזור ללקוחות הישראלים שלו.

מיראבו אינו בנק מסחרי, הוא אינו מספק הלוואות ומשכנתאות, אלא מנהל נכסים. “לכן הסיכוי שהוא יקרוס, נמוך יותר”, אומרים נציגיו. “בתקופות משבר, לא תהיה ריצה אל הבנק, ואין הלוואות שנצטרך לרדוף אחריהן”. בנוסף, הבנק מחזיק רזרבות ביחס של 21.3%, כמעט כפול מדרישת הרגולטור השוויצרי.

הבנק מנוהל ע”י משפחת מיראבו, בעלת השליטה המלאה בבנק מזה שבעה דורות, והוא מצליח ונחשב לאחד הטובים והבטוחים בשוויץ ובאירופה.

**הטקסט הבא הוא תמלול דבריהם של ליאונרדו וג’רמי, מומלץ לצפות בסרטון המלווה במצגת**

לפני שפותחים חשבון בחו”ל, מבט על ישראל:

“עד לאסון הנורא של ה-7 באוקטובר, ולמרות ההפיכה המשטרית ואי השקט הפוליטי שהיה לפני המלחמה, המצב בישראל היה טוב יחסית. עם אוכלוסייה ששואפת ל-10 מיליון והצמיחה ב- 2022 שעמדה על 6.5% גידול בתוצר המקומי הגולמי. האינפלציה הייתה נמוכה מהצמיחה, כלומר – נרשמה צמיחה ריאלית והתוצר המקומי הגולמי לנפש עמד על 55 אלף דולר, זה נחשב גבוה.

הנתון החשוב להסתכל עליו הוא יחס החוב הלאומי לתוצר הלאומי. לפני המלחמה עמדה ישראל על 67% תוצר-חוב וזה נתון שהולך להשתנות בצורה דרסטית. התוצר ירד עקב המלחמה ואובדן ימי עבודה והחוב הלאומי יגדל עקב הוצאות המלחמה. שמענו את הדיבורים על הסתת 13 מיליארד שקלים מהכספים הקואליציוניים, אבל זה גם עוד לא קרה וגם לדעתי לא יספיק.

שער הדולר: לפני שנתיים היינו ב- 3.1 דולר. היציאה מהקורונה הייתה ממש טובה לישראל, הכלכלה הייתה במצב טוב. אבל מתחילת השנה משער של 3.3 הדולר עלה עד 4.04 שזה שיא של שנים. והוא מייצג את השבריריות של הכלכלה הישראלית ואת הסיכונים שיש בה.

 

גרף המצב הכלכלי בישראל לפני המלחמה

חשבון בנק בשוויץ: להתגונן בפני ירידת השקל

הדולר מתחזק מול השקל תקופה ארוכה, אבל קפץ משמעותית בשבועיים האחרונים. ממש לאחרונה הודיע בנק ישראל על מכירת 30 מיליארד דולר.

לפני המשבר הנוכחי 220 מיליארד דולר חיכו בבנק ישראל ליום סגריר, שלצערנו הוא הגיע. הבנק התחיל למכור דולרים כשהדולר קפץ ל-3.96 ולמעשה הציע את הדולרים שחסרים בשוק כדי למתן את השער.

 

לדעתנו, בבנק, זה משהו שאי אפשר לעשות אותו לאורך זמן, היכולת של בנק ישראל להשפיע על הדולר היא זמנית ומוגבלת.

במטרה לתמוך בעסקים, בתושבים ולהקטין את תשלומי המשכנתא, המינוס וההלוואות, בנק ישראל יכול להוריד את הריבית בקרוב. אך זה מהלך שיכול לעזור לכלכלה בטווח הקצר, אבל עלול לפגוע שוב במט”ח בטווח הארוך, כשהשקל יהפוך לפחות אטרקטיבי עקב ירידת הריבית. עוד לא בטוח שמהלך כזה יגיע ממש בתקופה הקרובה, אבל זה על השולחן.

שער מט”ח גבוה יוצר אינפלציה בשוק, בשל השפעת עליית המחירים ליבואנים. לקראת סוף השנה, אם שער הדולר-שקל ימשך ברמות האלה, אנחנו נראה עליית מחירים נוספת בישראל.

כך, נפגע שווי ההשקעות השקליות שלנו ונפגעים מבחינה אינפלציונית ולמעשה דרך טובה, להגן על הסיפור הזה, הוא להחזיק בהשקעות דולריות.

הכירו את מיראבו – חשבון בנק בשוויץ

מערכת הבנקאות השוויצרית נוסדה לפני למעלה מ-200 שנה, מיראבו קם גם הוא באותה תקופה. הסוד שלו הוא בעסק המשפחתי ובהתנהלות של המשפחה לאורך השנים. כל בן ובת משפחה שנכנסים לעסק עוברים את כל תפקידי הבנק, עובדים כפקידים ומתקדמים, עד לעמדות הניהול. מדובר הן בניהול ההון והן בניהול הבנק.

הבנק חבר באגודת החנוכים. רק חברות שקיימות מעל 200 שנה והן בבעלות משפחתית ועומדים בסטנדרטים של שקיפות, אמינות ומקצועיות יכולים להצטרף לאגודה.

לבנק 16 סניפים ברחבי העולם – ב-10 מדינות, ב-4 יבשות. רישיון בנקאות מלא באיחוד האמירויות, בקנדה ובאירופה. כך, שאנחנו יכולים לעמוד בצרכים של בעלי עסקים שיש להם פיזור במדינות האלה או אנשים שמעוניינים לפתוח חשבונות במקומות נוספים חוץ משוויץ.

לקוח ישראלי עם דרכון ישראלי יכול  לפתוח במיראבו חשבון פרטי עבורו ויכול לבחור באיזו מדינה מתוך עשר המדינות בהן הבנק פועל, הוא רוצה לעבוד. אנחנו, כמובן, מאוד ממליצים על שוויץ, אבל יש מספיק אופציות.

שלושה סוגים של חשבונות לישראלים במיראבו:

כאמור, ניתן לפתוח חשבון בשוויץ או בכל אחת מ-9 המדינות הנוספות בהן פועל הבנק.

1. חשבון פרטי או משותף על שם פרטי.

2. לפתוח חברת אחזקות שמנהלת את ההשקעות ומאפשרת מיקסום או לפחות סידור מחדש בצורה טובה יותר את המיסוי וגם את ניהול ההשקעות של המשפחה.

3. חשבון של חברה פעילה. וזה מאפיין של הבנק. בנק שאוהבים יזמים, ויש לנו הרבה פתרונות לחברה פעילה שיש לה משרדים ויש לה משכורות ועודפי מזומנים לנהל בהשקעות סולידיות ובטוחות. בקטע הזה מיראבו שונה קצת מבנקים אחרים, שבד”כ לא מוכנים לנהל חשבונות חברה.

מבחינת מיסוי, בסוף השנה, בשוויץ אין גבייה של מיסוי במקור, כל לקוח מקבל טופס רווחי הון ומהן ההכנסות בריבית כדי לשלם את המיסים. תהליך פשוט שנעשה בעזרת הבנק.

לבנק צוות יועצי השקעות מעולים, שמנהלים פגישות אסטרטגיית השקעות הן לשווקים הפרטיים, הן לאלטרנטיביים וכל מה שאנחנו ממליצים ללקוחות הקצה שלנו לרכוש. הבנק הן מעניק שירותי ייעוץ ללקוחותיו והן ניהול של ההשקעות בצורה שוטפת.

פתיחת חשבון בנק בשוויץ - אפשרויות

מה צריך לעשות כדי לפתוח חשבון בבנק מיראבו?

נציגי הבנק מפרטים בוובינר את המסמכים הנדרשים. מעבר למסמכים המזהים ותדפיסי חשבון, הבנק צריך לוודא את חוקיות מקור הכספים.  אפשר לשלוח מסמכים בעברית, שמונה מעובדי הבנק עובדים על השוק הישראלי, ארבעה מתוכן דוברי עברית. ביחד יאפיינו אתכם את פרופיל הסיכון שלכם, את הצרכים ואילו שירותים ופתרונות קיימים בבנק שמתאימים לצרכים שלכם.

התהליך, מן הסתם, מאורגן וברור ללקוח, בנקאי נציג הבנק יגיע אליכם לחתימה על מסמכים ושבועיים עד חודש לאחר מכן – תלוי אם מדובר בחשבון פרטי או חברה, נפתח החשבון.

כאמור, אני זמין לשאלות וזמין לסייע בפיזור הנכסים שלכם בצורה נכונה, מכוונת לתשואה המקסימלית בסיכון המינימלי.


אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס/ ו/או יעוץ פיננסי ו/או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

עוד לקרוא במגזין:

חשבון השקעות בארצות הברית

ניהול חשבון השקעות בחו”ל: הכירו את אינטראקטיב ישראל

רבים ממשיכים להתעניין באפשרויות לניהול חשבון השקעות בחו”ל. הפעם ערכתי ראיון עם גלעד בצרי, מנכ”ל אינטראקטיב ישראל. על האפשרויות העמודות בפני משקיע ישראלי לפזר השקעות בין גיאוגרפיה, מטבעות, מכשירי השקעה ומוסדות פיננסיים

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!