שוק ביטוחי החיים האמריקאי כחלק מפיזור תיק ההשקעות

מאת: רועי למפרט

מאת: רועי למפרט

מידע נוסף

דיוויד ריצ’, הנציג הישראלי של קרן Glide Capital: על השקעה בשוק ביטוחי החיים האמריקאי כחלק מגיוון תיק ההשקעות

Glide Capital האמריקאית משקיעה בשוק ביטוחי החיים בארה”ב. דיוויד ריצ’, הנציג של Glide Capital בארץ בשיחה על השקעה בשוק הזה, כחלק מפיזור התיק בקורלציה נמוכה עם תנודתיות השווקים.  

איך הופכים את שוק ביטוחי החיים האמריקאי, שאינו מושפע מתנודתיות שוק ההון, לחלק מתיק השקעות מצליח? דיוויד ריצ’ עוזר לנו להבין מעט על השוק הזה ועל המאפיינים הייחודיים שלו.

למעשה, בהשקעה ב-life settlement בארה”ב היא רכישה של ביטוח חיים של מבוטח. בעצם הרכישה, הופך המשקיע – הלכה למעשה – להיות המוטב בפוליסת ביטוח חיים של המבוטח. היורש של כספי הביטוח.

שוק ביטוחי החיים האמריקאי: איך זה עובד?

פוליסות ביטוח החיים בארה”ב הן לכל החיים, עד לפטירתו של המבוטח (שלא כמו בארה”ב שהן מוגבלות בגיל). כשמבוטח שמכר את הפוליסה למשקיע הולך לעולמו – מקבל המשקיע את כספי הביטוח. השווי הממוצע של פוליסות אלו בארה”ב נע בין מיליון לשני מיליון דולר.

מבוטחים רבים אינם מצליחים לשלם את הפרמיה החודשית וכאן נכנסים המשקיעים.

כאמור, המשקיע למעשה רוכש מהמבוטח את הפוליסה שלו ובכך הופך ליורשו. בד”כ נרכשות הפוליסות בעבור כ-25% משוויין (250 אלף דולר לפוליסה שערכה מיליון דולר).

המשקיע ישלם את הפרמיה החודשית לאורך השנים לפטירתו של המבוטח, שאז יקבל המשקיע את כספי הביטוח, שהם מיליון דולר בדוגמא שלנו. 

Glide Capital

הרחק מתנודתיות השוק

הגופים בעזרתם מתבצעת הרכישה וכן האסטרטגיה עצמה מפוקחות רגולטורית. אלו פוליסות ספציפיות שהן כנכס פיננסי שאכן ניתן למכור את זכויותיו לאחר.

בשנה סטנדרטית בארה”ב מדובר בשוק של 122 מיליארד דולר. זה סכום הפוליסות שבעליהן אינם יכולים עוד לשלם את הפרמיה עבורן.

תנודיות בשוק ההון וגם לא מגפת הקורונה משפיעים על שוק זה, זהו שוק שאין לו קורלציה לנעשה בכלכלה האמריקאית או העולמית – מיתון, אבטלה, משבר וכו’ – אין הוא מושפע מפרמטרים אלו. רובו של השוק מתמקד במבוטחים בני 82 ומעלה או בני 59 בממוצע עם בעיות בריאויות ומחלות והוצאות רבות על תרופות.  

Glide Capital מבצעים מחקרים רבים על הזדמנויות השקעה אלטרנטיביות בארה”ב. החברה ממקדת שליש מהשקעותיה בנדל”ן-הלוואות, שליש בשוק ביטוחי החיים ושליש בהלוואות לעסקים. זהו אגד של קרנות שניתן להצטרף כמו בקרן נאמנות. הרעיון הוא שכל משקיע נחשף לפיזור השקעה של מעל 1,300 פוליסות. שותפות מוגבלת בפוליסות רבות שמאפשרת תזרים מזומנים גבוה.

דיוויד ריצ’ מפרט אודות ההשקעה בשוק ביטוחי החיים, האסטרטגיה, המשמעות הגבוהה של השמירה על פיזור הסיכון, החיתום ושיערוך נכון של הפוליסה.

פרסום זה אינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם. המידע המובא לעיל הינו על בסיס נתונים המתקבלים מאתרים כלכליים ו/או אתרים של עורכי מדד ועל כן המידע עלול לכלול מידע שגוי ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינוים אחרים. אין לראות במידע זה כמידע שלם וממצה וכי אין בתשואות ובנתוני העבר כדי להעיד על תשואות ו/או נתונים בעתיד. לכותב עשוי להיות מעת לעת עניין במידע המוצג במסמך זה ו/או נכסים הקשורים במידע כאמור.

עוד לקרוא במגזין:

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!