פיזור תיק ההשקעה: גת מגידו, סמנכ”לית השקעות, פסגות

מאת: רועי למפרט

מאת: רועי למפרט

מידע נוסף

גת מגידו, סמנכ”לית השקעות ראשית בבית ההשקעות פסגות בשיחה על השוק עם פרוץ מגפת הקורונה. 

שיחה שמתחילה בשאלה הבסיסית בניסיון להסביר את הפער בין הכלכלה הריאלית לבין המתרחש בשווקים, בעיקר בארה”ב וממשיכה לשיח על פיזור תיק ההשקעות ופעילות בתקופות של חוסר ודאות. 

מגידו מתייחסת למדדים, לביצועי החסר בשוק המניות הישראלי ומציעה הסבר במבט מיקרו-מעמיק. מבט פנימה אל תוך המדדים, ההרכבים שלהם והתייחסות אל העבר והתאוששות הכלכלה הישראלית ממשברי עבר. 

לוקציה ומקרו לעומת תפיסת המיקרו – מה מרכיב את המדד ומיהן החברות המרכיבות אותו. הסקטורים המשתנים של המדדים בישראל, באירופה ובארה”ב. 

חברות הטכנולוגיה ששולטים במדדים המובילים לעומת חברות ששלטו בהן בעבר וכיצד משתנים המדדים בהתאם. 

גת מפרטת אודות המדיניות המוניטרית והפיקסלית בישראל, באירופה ובארה”ב ושיעור הריביות הנמוכות לשנים רבות. מה לגבי אינפלציה מתקרבת? הנתונים מראים שאינפלציה נובעת בד”כ מהיצעים ולא מביקושים ולכן הסבירות לאינפלציה אינה אפסית. בעיקר בהתייחסות לשיח על מיסים של 2021, עם ההתאוששות והיציאה מהמשבר הראשוני של הקורונה. 

גת חולקת את נקודת מבטה המקצועית על פיזור תיק השקעות, הסטה של תיקי מניות לחו”ל, רכישת אג”ח קונצרני ועל מח”מים והשמירה על מח”מ ארוך, על השקעות אלטרנטיביות והגופים שיודעים לייצר למשקיעים שלהן תשואות גבוהות גם בתקופות של חוסר ודאות. 

 

עוד לקרוא במגזין:

הורדת דירוג האשראי אינפלציה ריבית

הורדת דירוג האשראי 2024 – ראיון עם הכלכלן הראשי של הפניקס

הורדת דירוג האשראי לישראל: לאור הכותרות על הצפי להכרזת מודיס על הורדת דירוג האשראי של ישראל, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס, במצגת קצרה, עניינית, ממוקדת וסופר מעניינת על מצב המשק הישראלי היום בהתייחס לדירוג האשראי, הורדת הריבית האחרונה, מצב האינפלציה ועוד. 15 דקות צפייה שהן חובה לכל משקיע, ינואר 2024

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!