העברת כספים לחו”ל: ניהול סיכונים במציאות הנוכחית

מאת: רועי למפרט

מאת: רועי למפרט

מידע נוסף

סקירת האפשרויות העומדות בפני מי שמבקשים להוציא כספים מישראל לחו”ל ולבצע פעילות של העברת כספים לחו”ל: בעקבות הרפורמה במערכת המשפט הישראלית. 

במאמר זה נסקור את האופציות:

  • פתיחת חשבון בנק בחו”ל.
  • פתיחת חשבון בחו”ל, בניהול בית השקעות ישראלי. 
  • שינוי בחשיפה בתיק ההשקעות, ישראל – חו”ל.
  • שימוש במנגנון IRA גם בכספים שמנוהלים בחו”ל.  

 

העברת כספים לחו"ל

העברת כספים לחו”ל: האם ואיך להעביר כספים שיושבים בארץ לחו”ל הפך באחת לאחד הנושאים הבוערים של התקופה. הרפורמה המשפטית המקודמת במהירות מעלה חששות וחוסר ודאות בקרב משקיעים, חברות ומשקי בית עם יתרות מזומנים ותיקי השקעות כאלה ואחרים.

ע”פ הדיווחים רבים ביצעו מהלכים של העברת כספים לחו”ל, המרת שקל לדולר ומהלכים דומים שעיקרם דומה.

היו מי שקראו לזה צונאמי וגם אני, כמו רבים ורבות העוסקים ועוסקות בתחום, קיבלתי לא מעט טלפונים של אנשים שמבקשים לבצע את המהלך החכם עבורם, כזה שיעניק שקט נפשי, אפילו סוג של תעודת ביטוח לכסף שלהם, לתיק ההשקעות והנכסים.

השאלה היא אחת, התשובות רבות: העברת כסף לחו”ל: מה זה אומר בפועל ומהן האופציות העומדות בפני מי שמבקש או מבקשת לעשות מהלך כזה?

העברת כספים לחו”ל: מנעד של אפשרויות

במצב השווקים היום, העברת כספים לחו”ל ובעיקר לארה”ב היא פעולה פיננסית שרבים מבצעים היום לאו דווקא עם קשר הדוק לנעשה בוועדת חוקה של הכנסת.

הרי, המצב בארה”ב הן מבחינה אינפלציונית והן מבחינת הוודאות בשווקים הוא הרבה יותר טוב ממה שקורה בארץ וגם הבורסה נמצאת בפיגור אחר עמיתותיה ברחבי העולם המערבי.

ברמת המאקרו נראה שהולך להיות פה פחות קל מבחינה כלכלית בתקופה הקרובה, כך שמן הסתם משקיעים מחפשים אפיקים אחרים ובכללם ביצוע פעולות של העברת כספים לחו”ל.

ובאופן כללי ומבלי קשר למצב כלכלי, ביטחוני, מדיני או משפטי בישראל, חלק מתיק הנכסים שלכם צריך להיות מנוהל בחו”ל, לייצר פיזור גיאוגרפי, פיזור בין המטבעות – פיזור בריא בכל תיק השקעות.

העברת כספים לחו”ל: אז מהן האופציות העומדות בפניכם?

הסקאלה נעה בין ביצוע שינויים בתוך תיק ההשקעות ובאפיקי ההשקעה השונים במעבר מאחזקות בני”ע ישראליים לחו”ל, בקצה השני של הסקאלה עומדת האפשרות לפתוח חשבון בנק מעבר לים ולהעביר אליו כספים מהחשבון בישראל.

לכל אחת מהאופציות והדרכים לפעול להעברת כספים לחו”ל יש יתרונות וחסרונות והם סובייקטיביים ברובם. הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לברר ולהבין לעומק את המשמעויות הנוספות, את ההשלכות ואת העלויות של כל מהלך כזה. כל פעולה של העברת כספים לחו”ל עולה כסף, השאלה כמה בטווח המיידי וכמובן גם כמה בחישוב של הטווח הארוך. 

העברת כספים לחו"ל

1. העברת כספים לחו”ל: פתיחת חשבון בנק בחו”ל

העברת כספים לחו”ל באופן הזה של פתיחת חשבון בנק והעברה של כספים מחשבון ישראלי לעמיתו בחו”ל היא מעין הקדמת תרופה למכה, שאולי עלולה להגיע. לפתוח חשבון בחו”ל ולהחזיק כסף בחו”ל זו פעולה חוקית לחלוטין, היום.

הטיעון הוא שאם השינויים המוצעים במערכת המשפט הישראלית צפויים להתקבל ולעבור, ואם תהיה לכך השפעה מרחיקת לכת על הכלכלה הישראלית, הממשלה עלולה, והיא תוכל באופן עקרוני, לשנות בעתיד את החוק ולמנוע העברות של כספים מישראל החוצה. אף אחד לא ממליץ על הוצאה של כספים לחו”ל, אבל יש מי שחשבים שזה הזמן “כל עוד אפשר”.

כמה פשוט לפתוח חשבון בחו”ל? פשוט מאוד, מהיר מאוד ובמקרים רבים בליווי עמלות נמוכות מאלו המקובלות פה בבנקים בארץ.

אפשר לפתוח חשבון עצמאי, מנוהל, מסחרי וכו’ ודרך כמעט כל אחד מהבנקים העולמיים בכל אחת מיבשות הגלובוס. החוכמה היא כמובן לפתוח חשבון במדינה שמעניקה לכם שקט נפשי וביטחון גבוה לכסף.

מרגע זה, יש לכם חשבון בחו”ל וכל כסף שיעבור אליו יהיה מנוהל מחו”ל ומנותק לחלוטין מישראל. תוך ימים ספורים אתם יכולים לקבל כרטיס אשראי ולהתנהל עם החשבון כמו כל חשבון.

החשבון יהיה על שמכם, אתם תצהירו עליו כחוק ותשלמו מס ישראלי כחוק.

וכמובן שגם את התיק ני”ע שנמצא בחשבון בישראל אפשר להעביר לחשבון המנוהל בחו”ל.

2. העברת כספים לחו”ל: הכסף בחו”ל, הניהול בארץ

זאת אופציה שלא הרבה אנשים מכירים והיא מיועדת למי שחוששים להעביר את הכסף שלהם רחוק מדי, בשפה זרה מדי, בתרבות אחרת מדי. מי שהטלפון של מנהל סניף הבנק שלו אצלו בספיד-דייל עלול להתקשות עם ניהול מרחוק ועם התחושה שברגע אמת כלשהו לא יהיה עם מי לדבר.

ובדיוק בשביל זה נולד ייצור הכלאיים שהוא חשבון מנוהל בחו”ל עם מנהל שיושב בארץ. בית השקעות ישראלי ומפוקח ע”י משרד האוצר ורשות ני”ע, שמדבר בעברית ויש טלפון זמין, מנהל את הכספים שיושבים בחשבון הבנק שנפתח בחו”ל.

סוג של ליהנות מכל העולמות – גם מחיר נוח יחסית, גם ניהול מקומי וקרוב וגם פעולת ניתוק הכסף מישראל והעברתו לחו”ל.

גם במקרה הזה, מרגע זה יש לכם חשבון מנוהל לכל דבר, עם כרטיס אשראי ואפשרות למשוך כסף באירופה, בארה”ב או איפה שלא תבחרו.

העברת כספים לחשבון בנק בחו”ל, שלוש אופציות עומדות בפניכם: היקרה ביותר תהיה להעביר את הכסף לחו”ל בשקלים והמרתו שם למטבע הרלוונטי.

השתיים הנוספות הן המרה של הכסף בבנק בארץ לפני העברתו או המרה באמצעות חבר בורסה של אחד מבתי ההשקעות, זאת ברוב המקרים האופציה הזולה ביותר מבחינת שערי ההמרה והעמלות הנלוות לה.

להעביר כספים לחו"ל

3. העברת כספים לחו”ל: שינוי בחשיפה ישראל – חו”ל

באופציה הזאת, אנחנו לא מעבירים כספים לחו”ל, אלא משנים את האחזקות שלנו בארץ מני”ע ישראלים לגלובליים.

בקרנות ההשתלמות, בקופות הגמל, בפוליסות החיסכון, בקרנות הנאמנות ובאפיקי ההשקעה השונים שלכם אפשר תוך ימים ספורים להעביר את כל האחזקות לני”ע חו”ל.

העברת כספים בחו”ל בדרך של שינוי אחזקות, איך עושים את זה? בפניה למנהל ההשקעות וכן בכמה קליקים באתר האינטרנט של בית ההשקעות שלכם.

עקרונית, מהלך חשוב גם בגלל המצב הכללי במשק בישראלי – הן מבחינה אינפלציונית, הן מבחינת היציבות בשווקים והפעילות בבורסה באחד העם, כפי שציינתי כאן בהתחלה, וכן משום שמהלך כזה יכול לייצר גידור לירידות בני”ע בעזרת העליות של שער הדולר, שסביר שיהיו. 

כמו בכל מהלך שהוא, גם כאן יש לבדוק את נושא המחירים ועלויות הנלוות למהלך. להזיז קרן השתלמות מאחזקות בארץ לחו”ל לא עולה כסף, למכור ולקנות נכסים בתיק ההשקעות – אם יודעים מה זה אומר וכמובן, לפתוח תיק השקעות בחו”ל אלו כבר עלויות אחרות וגבוהות יותר.

השת”פ של הפניקס עם בלאקרוק הוא למעשה כזה. ברוקראז’ שנמצא בחו”ל עם פלטפורמה פה בארץ, עם איש קשר קרוב, ישראלי ודובר עברית ובמחירים שהם יחסית נוחים.

העברת כספים לחו"ל
מתוך אתר כלכליסט 13.2.2023

4. העברת כספים לחו”ל: שימוש במנגנון IRA

IRA היא קופת גמל או קרן השתלמות לניהול עצמאי. פתיחה של קרן השתלמות או קופת גמל על בסיס עצמאי, הפקדת כספים וניהולו ופיזורו באפיקי ההשקעה באופן עצמאי ממש או באמצעות מנהל השקעות שמנהל את הכסף הקיים בקופה או בקרן ההשתלמות או שקונה קרנות השקעה לתוך ה-IRA.

ל-IRA יש יתרונות מס משמעותיים הכוללים דחיית מס, “בלוקר” במס ירושה והעברה בין דורית פטורה. את הIRA ניתן להפעיל גם על חשבונות בחו”ל וכך ליהנות מפטור ממס או ממנגנוני מס נוחים יותר וגם מניהול הכסף בחו”ל בצורה פשוטה.

העברת כספים לחו"ל

אנחנו בלמפרט פמילי אופיס

נשמח לעזור לכם

ולהתאים לכל אחד ואחת מכם

ולהוציא לפועל

את המהלך המתאים לצרכים וליכולות,

ליעדים ולמטרות

שאתם מבקשים להשיג.

מוזמנים ומוזמנות ליצור קשר עם המשרד. 

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס/ ו/או יעוץ פיננסי ו/או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

עוד לקרוא במגזין:

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!