ניהול חשבון השקעות בחו”ל: הכירו את אינטראקטיב ישראל

רועי למפרט

רועי למפרט

חשבון השקעות בארצות הברית

הנושא של ניהול חשבון השקעות בחו”ל והסתת השקעות מישראל החוצה זוכה להתעניינות ולדרישה גבוהה בקרב לקוחות המשרד. בשנה החולפת רבים החלו לחפש את הדרך המתאימה להם במטרה לפזר השקעות לחו”ל. חלקם עקב מהלכי הממשלה, חלקם בשל עליית הדולר והריביות בארה”ב שאפשרו אפיקים חדשים (לעומת אלו שנפגעו), ומאז אירועי ה-7 באוקטובר, פיזור השקעות לחו”ל צבר גל נוסף של התעניינות בתחום. את הריאיון הזה עם המנכ”ל גלעד בצרי, ערכתי בסוף ספטמבר 2023, לפני האסון הקשה שפקד אותנו ופרוץ המלחמה.

בראיון: לאחר היכרות קצרה עם בית ההשקעות והקבוצה העולמית “אינטרקאטיב ברוקרז” ועל יתרונות בית ההשקעות שלו בניהול תיק השקעות בחו”ל, התמקדנו ביתרונותיו של תיק אג”ח לפדיון והתשואות הגלומות בו ועל יתרונות ההשקעה במוצרים המובנים.

להלן עיקרי דבריו של בצרי בראיון:

פתיחת חשבון השקעות בחו”ל: הכירו את אינטראקטיב ישראל

אינטראקטיב ישראל – קבוצה פיננסית שנוגעת במספר תחומים בפיננסים. פעילות ברוקראז’ – אחת מחברות הברוקראז’ הגדולות בישראל, פעילות ההשקעות וניהול תיקים, מרכז לימוד שמלווה סטודנטים בלימודי שוק ההון, מסחר חברתי הראשון בישראל ופעילות התכנון הפיננסי.

בפעילות הברוקראז’, אנחנו משמשים כברוקר לאינטראקטיב ברוקרז כאן בישראל, הברוקר הגדול ביותר בעולם, אנחנו מספקים ללקוחות בארץ בפעילות של מסחר, מעניקים להם שירות לקוחות, תמיכה טכנית, חדר עסקאות והרבה הדרכות מקצועיות לסוחרים.

אינטראקטיב ברוקראז’ היא חברה ציבורית, נסחרת בנאס”ק, שווי שוק של למעלה מ-35 מיליארד דולר, הון עצמי של למעלה מ-10 מיליארד דולר. למעלה מ-500 אלף לקוחות שעוסקים במסחר עצמאי, הרוב המוחלט הם לקוחות עצמאים לצד פעילות גבוהה של מוסדיים וחברות השקעות, נוסטרו, חברות ניהול השקעות למיניהן.

חברה ותיקה עם פעילות למעלה מ-40 שנה והיום אחת מחברות הברוקראז’ המובילות בעולם. הנציגות בישראל מאפשרת ללקוחות לפתוח חשבונות מסחר בחו”ל ולגוון את ההשקעות שלהם גם למוסדות פיננסיים מעבר לים בקלות.

משקיעים ישראלים יכולים לפתוח יחסית בקלות חשבון השקעות דרך ברוקר אמריקאי, חשבונות בנאמנות של ג’י.פי. מורגן תחת פיקוח וביטוח.

ניהול חשבון השקעות בחו''ל - שירותי אינטראקטיב

המסחר החברתי ב”אינטראקטיב”

בפעילות מסחר חברתי אנחנו החברה הראשונה שמפעילה פעילות כזאת ובהתאם להנחיות רשות ני”ע.

המסחר החברתי מאפשר לאנשים לעקוב אחר מנהלי השקעות מובילים שחושפים את התיק שלהם, את ביצועי העבר, אחזקות היסטוריות, אסטרטגיה, פירוט השקעות וכל אחד יכול לבוא ופשוט להעתיק את תיק ההשקעות של אותו מנהל השקעות באופן שקוף.

זוהי מערכת שקופה לכול, הרבה מאוד משקיעים מובילים מהארץ ומחו”ל, שפועלים תחת הבקרה והרגולציה שלנו ואפשר ממש להיכנס לכל אחד מהשמות ולצפות בתיק שלהם, להעתיק את כל העסקאות ולקבל לחשבון המסחר את כל העסקאות העתידיות של אותו מנהל השקעות.

בית ההשקעות בעל רישיון לניהול תיקים מאז 2009, עוסק בניהול תיקים דרך בנקים בישראל אבל גם כמובן דרך “אינטראקטיב ברוקרז” בבנקים אמריקאיים. בית ההשקעות עוסק בניהול של קופות גמל, קרנות השתלמות, תיקוני 190 ב-IRA, שיווק של פיקדונות מותנים וגם מפעילים את מהסחר החברתי.

חשבון השקעות בחו”ל: פיזור בין מטבעות ומוסדות פיננסיים

אנחנו בתקופה בה אפשר להגיד שניהול סיכונים הוא שם המשחק. בשנה וחצי נסקה הריבית מכמעט אפס ל-5.5% – העלאות הריבית המהירות ביותר בהיסטוריה, ששינו את כל התמונה של אפיקי השקעות ויש אפיקים שבהחלט מאיומים מהריבית הגבוהה אבל גם נוצרו בהם לא מעט הזדמנויות.

תיק ההשקעות באינטראקטיב משלב מספר כלי השקעה במניות ובאג”ח לטובת יצירת תשואה עודפת על פני הפיקדון הבנקאי.

הכסף הוא בחשבוחשבון השקעות בחו''ל - סוגים של מוצר מובנהן על שם הלקוח ובייפוי כוח של מנהל התיקים. יש יתרונות בניהול השקעות דרך ברוקר אמריקאי משום שיש חשיבות לפיזור בין מוסדות פיננסיים וצריך לדעת לפזר השקעות, לא רק בין מוצרים ואפיקים אלא גם בין מוסדות פיננסיים ובין מטבעות.

השקעות בברוקר אמריקאי זר מאפשרת פיזור בין מוסדות פיננסיים נוספים וגם לקבל עמלות מסחר זולות דרך הבנקים האמריקאיים.

אינטראקטיב ברוקרז פועלת תחת הפיקוח המחמיר האמריקאי, בתנאי ברגולציה המחמירים ביותר. מאז 2008 קיים החוק פדרלי לפיו כל חשבון שנפתח אצל ברוקר אמריקאי, מבוטח בסכום של עד 500 אלף דולר לכל חשבון. ויש ביטוח משנה שהוא עוד גדול מזה.

חשבון השקעות בחו”ל: עולם ההשקעות באג”ח

אג”ח בארה”ב בדירוג בינוני-גבוה מאפשר לקבל תשואות של 6%-8% לשנה, במח”מים בינוניים.

הנקודה המרכזית היא שבסוף, כשאני משווה בין פיקדון בנקאי לבין אג”ח – בפיקדון בנקאי היום אנחנו למעשה מקבלים ריבית לשנה הקרובה בלבד. הריבית זאת אינה נשמרת לשנה הבאה ואם נבקש אותה, כבר לא נקבל. במהלך 2024 סביר להניח שהריבית תתחיל לרדת ועוד יותר בהמשך, כך שהיא תהיה משמעותית נמוכה יותר בעוד שנתיים-שלוש קדימה.

וכאן נכנס יתרון ההשקעה באג”ח בחו”ל – השקעה בעצם מקבעת ריבית די אטרקטיבית לשנים הקרובות.

אנחנו בעצם מדברים על קניה של תיק אג”ח לפדיון. כלומר תיק בו אנחנו מחזיקים את האג”ח עד הפדיון כדי ליהנות מהתשואה שלהן בשנתיים-שלוש הקרובות. “הבשר” נמצא היום באזורי האג”ח – אלה תשואות לפדיון שלא היו בעשור האחרון.

פיקדון נשמע היום מפתה עם פיקדון דולרי של 6% לשנה הקרובה זה מפתה, אבל בסופו של דבר כשנרצה להאריך את זה בעד שנה – לא נקבל. ואז נרצה ללכת לאג”ח שנתנו לנו 7.5% זה כבר לא יהיה רלוונטי כי נראה שם כבר תשואות אחרות שמתאימות למצב השווקים ולריביות החדשות. לכן, כדאי לנצל את זה ולקבע תשואות בהשקעה באג”ח בדירוגים גבוהים.

בשנה האחרונה, אינטראקטיב ישראל כגוף שמייצג ברוקר אמריקאי ומאפשר ללקוחות להוציא כספים מישראל, לפתוח חשבון השקעות בחו”ל ולפזר את ההשקעות גם למוסדות פיננסיים בארה”ב. קיבלנו קיבלנו כמויות אדירות של פניות לפתיחת חשבון השקעות בחו”ל. בפלטפורמה של ניהול התיקים הפננו הרבה מהלקוחות למודלים יותר שמרניים, עם אחוז גבוה של אג”חים לטובת קיבוע וכדי לנצל את ההזדמנויות שלא היו פה מזה עשור.

ניהול חשבון השקעות בחו”ל: יתרונות המוצרים המובנים

הפיקדון המובנה הוא מוצר שהיה מאוד פופולרי לפני שנים רבות, שעבר כמה וכמה גלגולים וגם שווק ע”י בנקים בישראל. היום, אנחנו עוסקים בשיווק של פיקדונות מבניים גם בארץ וגם בחו”ל ויש הרבה לקוחות שמתעניינים בפעילות הזאת.

יתרונות מוצר מובנה - ניהול השקעות בחו''ל

זה מוצר היברידי, יצור כלאיים בין פיקדון להשקעה בשוק ההון. השקעה בשוק ההון, אבל עם הרבה הגנות. זהו נכס פיננסי שמונפק ע”י בנקים אמריקאיים מפוקחים, יש לו מאפיינים של משך השקעה, ריבית, תדירות חלוקת קופונים ורמות סיכון. אחד האפיקים המעניינים בניהול השקעות בחו”ל היום.

המודל מבוסס על ניצול הזדמנויות ומשלב מספר מנגנונים והוא מהווה אלטרנטיבה להשקעה הונית בסכום נמוך יחסית. למוצרים המובנים יש פוטנציאל לתשואה יחסית גבוהה לעומת פיקדונות קלאסיים, שמציעים הבנקים ויש גם פוטנציאל תשואה אטרקטיבית ביחס לשוק המניות בסיכון יחסית נמוך יותר.

מאפיינים של פיקדון מובנה

לכל פיקדון מובנה יש נכסי בסיס – מדד מניות או גם מניות עצמן, יש לו משך תקופה – מינימום שנה ועד שנתיים וחצי שלוש בד”כ. אלה מוצרים שמאופיינים עם תשלום של קופונים לחשבון, ישירות לחשבון הבנק של הלקוח בתדירות החודשית/ הרבעונית/ החצי שנתית.

יש לו מנגנונים של סיום מוקדם מצד היצרן כמו מימוש נכס בהצלחה – במקרה כזה מקבלים את הקרן וגם את הריביות התקופתיות. הבנקים המובילם בארה”ב מציעים פיקדונות מובנים ואפשר להשקיע בהם דרך אינטראקטיב ישראל, הפיקדונות במודלים זהים, מה שמשתנה זה הבנק שמנפיק.

קיימים מספר סוגי פיקדונות מובנים, השניים הפופולריים יותר הם “קרן מובטחת עם ריבית משתנה” ו”קרן מובטחת עם ריבית משתנה” ו”קרן לא מובטחת, אך עם רצועת ביטחון.”

עברנו ביחד על המודלים של שני הסוגים הללו, הייחוד של המוצר הזה והיתרונות שלו למשקיעים, בדוגמא כשנכס הבסיס הוא S&P500.

יתרונות ההשקעה במוצרים המובנים

נכס פיננסי שנהנה מריביות גבוהות, יודע לייצר ריבית גבוהה פי 2.5% מריבית בנקאית. זה מוצר השקעה עם פיזור מובנה וזה ייצור כלאיים בין פיקדון להשקעה במניות – מה שיוצר ודאות גבוהה. אנחנו, כמשקיעים, יודעים בדיוק מהם תנאי הפיקדון, מהם התרחישים האפשריים, מהם השערים, ההתניות ומה יכול להיות צפוי בהמשך.

זה מוצר שקוף, שנרכש דרך חשבונות הבנק של הלקוח ומקבל שיערוך יומי. מאפשר הכנסה ותזרים קבוע ללקוח. במוצרים של תדירות קופונים – כל רבעון אנחנו יודעים בדיוק כמה אנחנו אמורים לקבל כי זה אחוז מתוך ההשקעה. הוא נזיל וניתן לרכישה גם ב-IRA.

המוצר המובנה נזיל יותר מפיקדון בנקאי, נסח בבורסה ונקודה חשובה – מאפשר קיבוע לריבית מעל לשנה, מה שפיקדון בנקאי אינו מאפשר.

פתיחת חשבון השקעות בחו”ל באינטראקטיב – איך זה עובד?

לקוח ממלא שאלון באופן דיגיטלי או בסיוע אחד הנציגים שלנו. שאלון היכרות ופרטים אישיים. אחרי כיומיים שלושה מתקבל מייל שמודיע כי החשבון נפתח, יש מספר החשבון ונפתחות כל האפשרויות של העברת הכספים או ני”ע לחשבון.

אפשר להעביר מבנק בישראל או באירופה, להעביר חשבון של מניות אמריקאיות וכו’. מאותו רגע נפתח ללקוח חשבון השקעות באינטראקטיב ברורקרז בנאמנות של ג’יי פי מורגן בארה”ב, עם פיקוח וביטוח. המשקיע מקבל מאיתנו את כל הסיוע וההדרכות שהוא צריך כדי להתחיל לפעול בעצמו בחשבון ההשקעות שלו – זה לא רק לסוחרים, גם משקיעים שרוכשים מדד ומשקיעי ערך לטווחים ארוכים – ובפלטפורמה ידידותית למשתמש

או שהוא נעזר בנו ומצמידים לו את אחד ממנהלי השקעות שלנו שמנהל לו את התיק במודלים בהתאם לכל לקוח.

הליך די פשוט ומהיר.

עמלות המסחר הן מהזולות שאפשר להשיג וזה המודל העסקי שלנו – כמות גדולה של לקוחות ברווחיות נמוכה. אין דמי ניהול תקופתיים לחשבון עצמאי. אין דמי משמרת, הקנייה ומכירה עמלות נמוכות. והליך הצטרפות פשוט.

 

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס/ ו/או יעוץ פיננסי ו/או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. 

עוד לקרוא במגזין:

איתי אלנתן, לידר הון פרטי private equity

עשו מקום ל-Private Equity: תיק ההשקעות המעודכן בעולם

נתח ה-Private Equity בתיקי ההשקעות המוסדיים הגדולים בעולם גדל משמעותית. איתי אלנתן, מנכ”ל לידר שוקי הון מציג מחקר מרתק ומפרק ביחד עם רועי למפרט את תיק ההשקעות המסורתי: לא עוד משחקי איזון בין מניות ואג”ח, הנכסים הבלתי סחירים נכנסים לתיקים, מייצרים גיוון אופטימלי ופיזור מקסימלי, מגדילים את הוודאות לתשואה מהותית ותוך הורדת רמות הסיכון.

קרא עוד »
קרנות פרייבט אקוויטי. top tier

Top Tier פרק 1 | פרייבט אקוויטי מבוא, היסטוריה והתפתחות. עם מושאק ליפשיץ

הפרק הראשון של Top Tier, סדרת הפרקים בפודקאסט שלנו שמוקדשת לפרייבט אקוויטי בלבד.
אורח באולפן: מושאק ליפשיץ מפנתאון. ביחד נדבר על יתרונות ההשקעה בקרנות פרייבט אקוויטי, על הקשיים שעומדים בפני המשקיעות והמשקיעים פרטיים בתחום הזה וגם מבט אל עתיד התחום הן מבחינת המשקיעים הפרטיים והן מצד המוסדיים

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!