ראיון עם אמיר כהנוביץ’, הכלכלן הראשי של הפניקס

מאת: רועי למפרט

מאת: רועי למפרט

מידע נוסף

2022: שוק המניות, האינפלציה העולה והריבית הצפויה 

נפגשתי עם אמיר כהנוביץ’, הכלכלן הראשי של הפניקס, לשיחה של חצי שעה על הנושאים הכי חמים של 2022. פתחנו באינפלציה העולה והעלאת הריבית המתקרבת. שוחחנו על השפעתן של אלו על שוק המניות, על המניות שרגישות לעליית הריבית  (סטארטאפים, למשל) לעומת אלו ש”אוהבות” אינפלציה – מניות האנרגיה, לדוגמא. 
 
מצאנו שמצב החברות הגלובליות במצב מעולה עם ראייה חיובית לעתיד. היסטורית, בתקופות של לפני מיתון, החברות כבר מציגות סימנים של האטה, לא כך המצב היום.
 
ראינו היסטורית שבתקופות של עליות ריבית שוק המניות התאפיין בעליות. 
 
מצאנו שהשוק כבר תמחר את העלאת הריבית ושאלנו מדוע השוק בסוף תמיד טועה בהערכות הריבית הצפויות. 
 
בשורה התחתונה, הבנו שלא נראה בשנים הקרובות ריביות גבוהות כמו שידענו לפני 20 שנה ויותר. הריביות צפויות לעלות, אבל נראה שמדובר יהיה באחוזים בודדים על פני מספר שנים. 
 

השווקים “מתודלקים”, הכסף זורם לשוק

הסתכלנו על הריביות לצד השינויים הדמוגרפיים הגלובליים וההשפעה שלהם על סכומי הכסף שמוזרמים וממשיכים להיות מוזרמים לשוק. אנשים ממשיכים להזרים כסף לקופות הפנסיה, לקרנות ההשתלמות ולשאר מוצרי חיסכון, סכומים שיגיעו ל-400 מיליארד דולר ב-2050. 
 
 

תחזיות אינפלציה 2022

ובחזרה לאינפלציה: היום היא עומדת על 3.5%, השוק בישראל מתמחר התקררות שלה ל- 2.6%. בנק ישראל צופה אינפלציה של 1.6% הרבה בשל מחירי ההובלה והאנרגיה שעלו. בשורה התחתונה, ההנחות אינן המשך התחממות האינפלציה, אלא להיפך. 

תחזית הפניקס לאינפלציה עומדת על 2.2%. ההנחות מבוססות על השינויים הצפויים במחירים, בנפט והדלק, במחירי ההבולה הימית, במחסור העולמי בשבבים ועליית מחירי המכוניות וגורמים נוספים. 

2022: פיזור בתיק ההשקעות

בשורה התחתונה, אומר כהנוביץ’, חוסר הוודאות בנושא האינפלציה והריבית מחד, המבט ההיטורי לטווחים קצרים וארוכים ועם מלחמה באירופה ברקע, ההמלצה הגורפת היא השקעה בפיזור רחב ומגוון בתיק ההשקעות. בין נכסים שמושפעים מהריבית ואלו שלא, אלו שמושפעים מעליית מחירי הסחורות, נדל”ן ותשתיות וגם אג”ח אינה מילה גסה.

 

*פרסום זה אינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם. המידע המובא לעיל הינו על בסיס נתונים המתקבלים מאתרים כלכליים ו/או אתרים של עורכי מדד ועל כן המידע עלול לכלול מידע שגוי ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינוים אחרים. אין לראות במידע זה כמידע שלם וממצה וכי אין בתשואות ובנתוני העבר כדי להעיד על תשואות ו/או נתונים בעתיד. לכותב עשוי להיות מעת לעת עניין במידע המוצג במסמך זה ו/או נכסים הקשורים במידע כאמור.

 

עוד לקרוא במגזין:

אמיר כהנוביץ ריבית אפס

האם נחזור ל-ריבית אפס? אמיר כהנוביץ’ לא שולל

ריבית אפס – משהו שעוד נראה? אמיר כהנוביץ’, הכלכלן הראשי של הפניקס טוען שכן. כהנוביץ’ מתארח בפרק הראשון של “אלוקציה האהובתי”, הפודקאסט של למפרט פמילי אופיס. על השווקים של היום בעולם, על הכלכלה במאקרו ועל השוק הישראלי, על מחירי הנכסים, על הריבית הצפויה ב-2024 (רמז: בכותרת) בעיניו ועל המשברים שעוד צפויים לנו.

קרא עוד »
השקעות בלוגיסטיקה

השקעות בלוגיסטיקה

על השקעה בלוגיסטיקה,  מרכזים לוגיסטיים בארה”ב כנדל”ן מניב. אסף הלפרין, סמנכ”ל פיתוח עסקי בקבוצת אמינים על השקעות במרכזים לוגיסטיים בארה”ב בכלל ועל פעילות קרן Apexus

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!