פאגאיה – ראיון עם ישראל עזריאל על קרן הדגל של פאגאיה

מאת: רועי למפרט

מאת: רועי למפרט

מידע נוסף

רועי למפרט וישראל עזריאלי, מנהל הפעילות של פאגאיה בישראל, בשיחה על פאגאיה כאלטרנטיבה להשקעה בשוק האג”ח הקונצרני. 

פאגאיה, חברת הפינטק שפתחה אלגוריתם לזיהוי לווה בודד בשוק החוב האמריקאי ולמעשה מספקת יכולת לנתח לווים בצורה תלת ממדית ולהקיף קרוב ל-1,600 פרמטרים לגבי לווה בודד ולבנות פרופיל מדויק שלו ולהביא לתוספת תשואה והפחתת סיכון בפעילות בשוק החוב האמריקאי.

עולם האשראי הצרכני בארה”ב הוא שוק של  4 טריליון דולר, שנחלק להלוואות קטנות בממוצע של  12 אלף דולר להלוואה. הלוואות אלו מוחזרות במנגנון שפיצר, כך שתוך זמן קצר לווה מחזיר את סך כספי החוב.

האשראי הצרכני למשקי בית בארה”ב, שמאופיין בריבית גבוהה מציג לאורך השנים רמת הדיפולט (אי ההשבה של כספי ההלוואה) נמוכה. כך, שזה עולם עם הזדמנות השקעה מעניינת של הכנסה גבוהה עם שיעורי דיפולט נמוכים.

פעילות הרכישה של לווים פוטנציאליים נעשית דרך מאות גופי אשראי אמריקאים שפועלים בשוק האונליין בלבד ומנהלים היום היקף תיקי אשראי של למעלה מ-150 מיליארד דולר בשוק שגדל בקצב של 13% בשנה. 

אחד הפרמטרים שמאפיינים את שוק החוב האמריקאי הוא יכולת זיהוי גבוהה של לווים, ע”י ציוני אשראי לכל לווה וזו אחת הסיבות בגינה בחרה פאגאיה לפעול בשוק הזה ולחדד את יכולת הזיהוי הקיימת ולהפחית את רמת הסיכון. היכולת לזהות כמות מכובדת של לווים בשוק כל כך גדול מבססת את היכולת לנהל מיליארדי דולר בנפחים גדולים ולייצר ללקוחות תשואה עודפת.

על פאגאיה, המאפיינים הייחודיים של שוק החוב האמריקאי והאפשרויות העומדות בפני משקיעים כשירים בהשקעה בפאגאיה בוובינר של למפרט וישראל עזריאל.

עוד לקרוא במגזין:

תיק אגח לפדיון

תיק אגח לפדיון – שיחה עם מומחים

תיק אג”ח לפדיון – נושא שרבים מלקוחות המשרד מתעניינים בו לאחרונה, ולא בכדי. רועי למפרט בשיחה עם עמית אלשייך, סמנכ”ל שיווק ומכירות ויוסי לב, משנה למנכ”ל ומנהל השקעות ראשי ב”פעילים” – על תיק אג”ח לפדיון. מהו ומה היתרונות שלו למשקיעים ובייחוד בתקופה זו של תחילתה של ירידת הריבית

קרא עוד »
עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר, הראל פיננסים

אינפלציה וריבית, וצמיחה: 2024 בשוק העולמי • שיחה עם ראש אגף כלכלה ומחקר, הראל

אינפלציה וריבית, צמיחה ושווקים – שנת 2024. שיחה עם עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר, הראל פיננסים. מה הצפי לשווקים לשנה הקרובה, מה צפוי לקרות לתיק קלאסי של מניות ואג”ח והאם לצד האטה גלובלית, שוק ההון דווקא יתעורר?

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!