הגדלת חשיפה להשקעות אלטרנטיביות ב-2022

רועי למפרט

רועי למפרט

השקעות אלטרנטיביות. כביש מהיר לצד תנודתיות השווקים

השקעות אלטרנטיביות: למזעור הקורלציה עם השוק

השקעות אלטרנטיביות דווקא עכשיו? כן.

שנת 2021 רשמה כמה שיאים בשווקים. 28 הנפקות בשווי של 10.5 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב, כמעט שליש מתוך ימי המסחר בוול סטריט בשנה זו שנסגרו בשיא, ומדד S&P 500 שסגר את השנה עם תשואות שנושקות ל-27%.

לעומת זאת, בשוק האג”ח נרשם שיא אחר לגמרי. בשוק הזה, זו הייתה השנה הגרועה ביותר מזה 22 שנה באג”ח הממשלתיות והן בקונצרניות. זו שנה ראשונה מזה 50, ששוק המניות הניב תשואה חיובית בעוד האג”ח נסגר בשפל.

הסיבות למכה בשוק אגרות החוב נעוצות בעיקר באינפלציה המזנקת, שהיא האיום העיקרי על כל השקעה במוצרים מבוססי ריבית. ובכדי לייצב את המחירים, איתותים על העלאות ריבית במהלך 2022 ברחבי העולם כבר נראים, מה שעומד לפגוע עוד יותר בכדאיות ההשקעה באג”ח השנה.

מבחינת שוק המניות, שהריבית האפסית של השנים האחרונות, היא שתרמה בין השאר לשיאים שנרשמו בו – שם נרשמת תנודתיות גבוהה ומימושים גבוהים לקראת סוף ינואר 2022.

המוסדיים עם הפנים לאפיקי השקעה אלטרנטיביים

המציאות ההפכפכה הזו מביאה אותנו לחפש אפיקי השקעה פחות תנודתיים ובעלי קורלציה נמוכה לנעשה בשווקים. ממחקר הגופים המוסדיים שערכה חברת ניהול הנכסים הבריטית שרודרס בסוף 2021, עולה כי בשנה הקרובה רובם המכריע עומד להגדיל חשיפה לנכסים לא סחירים ולהתמקד בהשקעות אלטרנטיביות כאמצעי לגיוון התיק.

בלאקרוק, חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, הציבה את אפיקי ההשקעה האלטרנטיביים בראש התחזיות המומלצות לשנת 2022. זאת בהתבסס על התחזית שלה שצופה המשך תשואות שליליות באג”ח ושנה תנודתית ומפתיעה בשווקים.

השקעות אלטרנטיביות מתבטאות בעיקר בהשקעה בקרנות בהתמחות בהשקעה בארץ ובחו”ל במגוון תחומים: תשתיות, מימון נדל”ן ונדל”ן לסוגיו, אשראי ומימון צרכני בארה”ב, קרנות חברתיות ועוד. גם השקעה באמנות הפכה לאפיק אלטרנטיבי שמושך אליו מיליארדי דולרים בשנים האחרונות.

הקורלציה הנמוכה לשוק המניות והתנודתיות הנמוכה שמאפיינת  בד”כ את תחום ההשקעות האלטרנטיביות מעניקים יציבות לתיק וחוף מבטחים, כשהספינה מטלטלת.

מכשירי השקעה אלטרנטיביים אלה צריכים, וביתר שאת השנה, להיות חלק בלתי נפרד ואינטגרלי מתיק ההשקעות – כפיזור רחב ומגוון ככל האפשר כבסיס איתן לתנודתיות בשוק וכאפיק נוסף להגדלת ההון.

בתוך התחום שנקרא השקעות אלטרנטיביות, אפשרויות הפיזור הן מגוונות ורחבות. השקעה בחוב צרכני לצד חוב נדל”ן או תשתיות, בלוגיסטיקה לצד קרנות PE לסוגיהן – שמייצרות פיזור רחב בעצמן, בשל הפיזור הגדול שהן עצמן מייצגות. 

וכשהריבית תעלה והשווקים יגיבו בהתאם ובמהירות, השוק הלא סחיר ימשיך להוות עוגן חשוב של יציבות והשקעה לטווח ארוך. תחשבו על ההשפעה של עליית ריבית על קרנות החוב הצרכני לעומת אג”ח, למשל. השפעתם של שינויים בכלכלה המקומית והעולמית שונה בתכליתה בד”כ מהשפעתם על הנעשה בשוק הסחיר – מניות ואג”ח. 

פיזור תיק ההשקעות: הזדמנויות נפתחות

הקרנות המובילות בעולם שהיו סגורות למשקיעים מוסדיים בלבד נפתחו וממשיכות להיפתח למשקיעים פרטיים כשירים ולרבים מהמשקיעים נפתחות הזדמנויות השקעה אטרקטיביות. הפידרים הישראליים המובילים דואגים להביא לכאן את הקרנות המובילות בעולם, בתי השקעות ישראליים מנהלים קרנות במגוון רחב של ורטיקלים, כמו גם קרנות ישראליות כמו פאגאיה, פימי ואחרות. 

למפרט פמילי אופיס הוא מבין המשרדים המובילים בישראל בבניית תיקי השקעות בלתי סחירים ואחד המובילים בגיוס משקיעים למבחר של קרנות, מבניהן הקרנות המובילות בעולם.

כל השקעה באמצעותנו בקרנות נעשית תוך התאמה אישית של המשקיע לקרן הנכונה עבורו ובסכומים שמתאימים להון האישי שלו.

מעוניינים ומעוניינות לשמוע עוד אודות השקעות אלטרנטיביות והשקעה בקרנות, צרו אתנו קשר בהשארת פרטים באתר או בטלפון: 03-9494611

משקיעות ומשקיעים כשירים מוזמנות ומוזמנים להירשם לפלטפורמת המידע לקרנות השקעה אלטרנטיביות שלנו. הפלטפורמה מעניקה את כל המידע על כל קרן, מתעדכנת בתשואות ומאפשרת למשקיעות ולמשקיעים להיות עם היד על הדופק ולזהות הזדמנויות. הירשמו עכשיו!

פרסום זה אינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם. המידע המובא לעיל הינו על בסיס נתונים המתקבלים מאתרים כלכליים ו/או אתרים של עורכי מדד ועל כן המידע עלול לכלול מידע שגוי ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינוים אחרים. אין לראות במידע זה כמידע שלם וממצה וכי אין בתשואות ובנתוני העבר כדי להעיד על תשואות ו/או נתונים בעתיד. לכותב עשוי להיות מעת לעת עניין במידע המוצג במסמך זה ו/או נכסים הקשורים במידע כאמור.

עוד לקרוא במגזין:

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!