קרנות ההשקעה החדשות של מור השקעות: כל מה שצריך לדעת

מאת: רועי למפרט

מאת: רועי למפרט

מידע נוסף

שיחה על SPAC, IPO וקרנות ההשקעה החדשות של בית ההשקעות מור. 

יוסי לוי, הבעלים ומנכ”ל משותף של מור בית השקעות, דור מרקוביץ’ מנכ”ל קרנות ההשקעה הפרטיות במור ובני שמואלי, מנהל מערך לקוחות מוסדיים במור. 

שוק ה-SPAC נעשה חם יותר ויותר בשנים האחרונות וביתר שאת בעקבות מגפת הקורונה. הדבר הנכון לעשות היום הוא לבנות סל של 5-10 ספאקים מתחומים שונים מבינה מלאכותית דרך מכשירים רפואיים וסייבר, עם צוות שמוביל אותם ובוחר את החברה הפרטית להשקעה. יש להם משמעות אדירה ביכולת לאתר חברות איכותיות להשקעה. 

השקעות IPO בארץ התמקדו בתחומים חדשים או אנרגיה נקייה, חלקן הגיעו לשווי של פי 2 עד פי 3 משווי ההנפקה בטווח של עד שנה. ההשקעה באפיקים הללו היא בתחומים חדשניים אליהם העולם הולך – דור 6 ברשתות הסלולר, אגירת חשמל, כבישים חכמים שטוענים חשמל, בינה מלאכותית ועוד. אלו חברות שמקבלות שווי אדיר על אף שהן בתחילת דרכן. 

האנליסטים של מור בית השקעות מתחמים בעיקר בטכנולוגיות, לנתח את התחומים הבאים ולמצוא את החברות הנכונות שיובילו את העתיד ואת העולם המשתנה שלנו. 

ההזדמנויות הקיימות היום בשוק הן אדירות ולקוחות פרטיים רוצים לקחת בהן חלק. בשנה האחרונה היו בסביבות 80 הנפקות IPO והנפקות פרטיות. מור השתתפו ב-50 מתוכן, חלקן יוזמה של מור. וכשמשקיעים כשירים ביקשו להשתתף בהנפקות האלו אך רגולטורית זה לא אפשרי. לשם כך הוקמה במור קרן חדשה co-invest שתוכל לאפשר כניסה של משקיעים פרטיים כשירים.

 קרן נוספת של מור היא קרן החדשנות בהגנה בהשקעה בסטרטאפים בוגרים. מור חברו למשקיעים כמו משה ינאי, אייל ולדמן וגיגי לוי והם שותפים בקרן. דרך קרן זו קיבלו מור נגישות להנפקות בחו”ל. הקרן הזאת פתוחה גם ללקוחות כשירים בהשקעה של מיליון עד 4 מיליון דולר להשקעה בחברה בודדת. 

הקרן סגורה לחמש שנים, בשנה עד שלוש הראשונות מתבצעות השקעות ולאחריהן כל השקעה ממומשת מחולקת למשקיעים. דמי הניהול שווים לכל המשקיעים והם על הכסף שמועבר לחברה ולא על התחייבויות. היעד הוא תשואות דו ספרתיות. 

הקרן תשקיע בספאקים, ב-IPO בחברות Pre-IPO. מינימום השקעה: מיליון שקל. 

עוד לקרוא במגזין:

השקעות בלוגיסטיקה

השקעות בלוגיסטיקה

על השקעה בלוגיסטיקה,  מרכזים לוגיסטיים בארה”ב כנדל”ן מניב. אסף הלפרין, סמנכ”ל פיתוח עסקי בקבוצת אמינים על השקעות במרכזים לוגיסטיים בארה”ב בכלל ועל פעילות קרן Apexus

קרא עוד »
בועז ורשבסקי, מנכ"ל אובייקטיב

ניהול סיכונים בהשקעות | ראיון עם מנכ”ל אובייקטיב

ניהול סיכונים בהשקעות ובעיקר בהשקעה בקרנות השוק הלא סחיר: בועז ורשבסקי, מנכ”ל אובייקטיב בראיון לרועי למפרט: על איך נראית אנליזה של אובייקטיב להשקעה, מתי מומלץ להשתמש בשירותי החברה ובאילו קרנות חשוב לבצע אנליזה גם לאורך חיי ההשקעה ולא להסתפק בטרום בלבד

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!