אג”ח לפיזור תיק ההשקעות ב-2022: כן או לא?

גיא הלר

גיא הלר

Image by Sergei Tokmakov Terms.Law from Pixabay

איגרות חוב: האם הן חוף המבטחים של 2022?

לקראת סוף שנת 2021 וביתר שאת בשבועות האחרונים, עם תחילתה של מגמה שלילית בשווקים, רבים שואלים אותנו לגבי שוק המניות. החשש מחשיפה גבוהה למניות מתגבר ורבים מעדיפים לצמצם כרגע חשיפה ולהגדיל אחזקות בחלק הסולידי של התיק שלהם. השאלה כמובן, את מה להגדיל.

במשך שנים ראינו באיגרות החוב (אג”ח), את חוף המבטחים לאיזון התיק, הן היו המקום הבטוח, השאלה אם כך גם היום.

ובכן, כבר לפני למעלה משנה התחלנו לזהות ולהתריע על סיכון הטמון יותר באג”ח מאשר במניות. והנה, כשבוחנים את תשואות האג”ח היום, אפשר לראות בבירור תשואות אפסיות עד שליליות. בשורה התחתונה אין היגיון בהחזקת אג”ח שיסבו הפסד, ניתן להתמקד באג”ח במח”מ קצר ומדורג גבוה.

מקור: www.bizportal.co.il

ובהרחבה: פירוט תשואות האג”ח

התשואות הגלומות נכון להיום באיגרות חוב ממשלתיות נעות בין 0% במק”מ ועד ל-1.08% באג”ח ממשלתי שקלי, ריבית קבועה עם מח”מ גבוה של  11.24. במרכז העקום ניתן לקבל באג”ח ממשלתי ריבית קבועה 0.56% במח”מ של 6.7.

באג”ח ממשלתי צמוד קצר עד בינוני עם מח”מ של 2-5 נקבל בממוצע תשואה שלילית של 1.12%- ובממשלתי צמוד 5-10 נקבל תשואה שלילית דומה שלילית של0.97%-.

באג”ח הקונצרני הצמוד התמונה לא משתפרת ובשלושת מדדי התל בונד נקבל בממוצע תשואה שלילית של כ-0.5% עם מח”מ ממוצע של כ-4.7.

ובמילים אחרות: השקעה באג”ח קונצרני מביאה במקרה הטוב להצמדה חלקית למדד ובמקרה הפחות טוב והסביר לחשיפה לסיכון מנפיק של האיגרות ולהפסד.

בארה”ב לשם השוואה: אג”ח קונצרני בדירוג השקעה במח”מ 2 בעל תשואה פנימית 1.6%, במח”מ 4.5 תשואה 2.46%, במח”מ 7.37 תשואה 2.97%.

אג”ח ל-10 שנים ממשלת ארה”ב הוא בעל תשואה לפדיון של 1.86%.

למה האג”ח נמוך כל כך?

הסיבה לתשואות הנמוכות בתחום האג”ח היא העדר אלטרנטיבות להשקעה. כסף רב שזורם לשווקים מחפש אלטרנטיבות ומעלה, הלכה למעשה, את מחירי האג”ח תוך שהוא מוריד את תשואתן עד לכדי תשואה שלילית באפיקים הצמודים.

בנוסף, בואו לא נשכח את סביבת הריבית העולמית הנמוכה בעשור האחרון שנתנה את חלקה והשפעתה לניפוח מחירי האג”ח.

2022: סביבת הריבית משתנה

סביבת הריבית הזאת עומדת להשתנות בשנת 2022. ארה”ב כבר הודיעה על העלאות ריבית קרבות ובריטניה כבר עשתה את הצעד. בארץ תהיה כנראה עליית ריבית בטווח הארוך יותר.

עליית הריבית תפגע פחות בביצועי המניות, היות והחברות יידעו להתמודד עם זה. בתחום האג”ח, בסביבת הריבית החדשה שתיווצר, בחלק הסולידי של התיק, עדיף להתרכז באג”ח קצרות יותר ומדורגות גבוה, זאת לצד העלאת רמות סיכון במניות.

הצורך בפיזור תיק ההשקעות לתחומים עם קורלציה נמוכה יותר לשוק המניות התנודתי מביא משקיעים רבים אל תחום ההשקעות האלטרנטיביות, חלקם רואים בו תחליף ראוי ויציב לאג”ח.

קרנות נדל”ן, תשתיות, חוב, הלוואות ואשראי צרכני P2P, קרנות חברתיות ועוד מושכות משקיעים רבים – מוסדיים ופרטיים, וקרנות שהיו סגורות עד לא מזמן למוסדיים נפתחות גם למשקיע הפרטי. 

אנחנו, בלמפרט פמילי אופיס, מאמינים בפיזור חכם של התיק ובבחירת הקרן הנכונה בהתאמה אישית להון האישי ולהרכב תיק ההשקעות הקיים של המשקיע. מעוניינים לשמוע על הקרנות הפתוחות כרגע לגיוסים? מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך האתר כאן למטה או בטלפון 03-9494611

 

 

*פרסום זה אינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם. המידע המובא לעיל הינו על בסיס נתונים המתקבלים מאתרים כלכליים ו/או אתרים של עורכי מדד ועל כן המידע עלול לכלול מידע שגוי ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינוים אחרים. אין לראות במידע זה כמידע שלם וממצה וכי אין בתשואות ובנתוני העבר כדי להעיד על תשואות ו/או נתונים בעתיד. לכותב עשוי להיות מעת לעת עניין במידע המוצג במסמך זה ו/או נכסים הקשורים במידע כאמור.

 

עוד לקרוא במגזין:

בנק בשוויץ

חשבון בנק בשוויץ – בנק מיראבו מחזר אחר משקיעים ישראליים

וובינר עם נציגי בנק מיראבו השוויצרי עם מצגת היכרות ללקוחות ישראליים. הבנק הוותיק מציע פתיחת חשבון בנק בשוויץ או באחת מ-9 המדינות הנוספות בהן פועל הבנק. הצוות האחראי על השוק הישראלי מונה היום שמונה איש, ארבעה מהם דוברי עברית

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!