האם כדאי לי להשתמש בשירותי ניהול הון פרטי?

רועי למפרט

רועי למפרט

מה זה בדיוק ניהול הון פרטי?

ניהול הון פרטי ( באנגלית: Private Wealth Management, או ניהול הון אישי) הוא שם כולל לשירותי ייעוץ השקעות המתמקדים במתן מענה לצרכים הייחודיים של אנשים אמידים. ניהול הון משלב מגוון רחב של שירותים, הכוללים תכנון פיננסי וניהול תיקי השקעות, בנוסף ניהול כמויות משמעותיות של עושר באופן מקיף. מנהלי הון פרטי הן בחברות קטנות והן בחברות בעלות שם גדול מסייעים למיליונרים פרטיים(HNWI – High Net Worth Individuals), מיליארדרים פרטיים (UHNWI – Ultra High Net Worth Individuals), זוגות, משפחות וקרנות קטנות בעלי הון בשווי גבוה לצמוח ולהגן על נכסיהם ולתכנן את העתיד הפיננסי שלהם. אז מה ההבדל בין ניהול הון פרטי ובין שירותים פיננסיים אחרים?

מנהלי הון פרטיים מציעים מגוון שירותי תכנון פיננסי וייעוץ השקעות. הם מספקים שירותים אלה במיוחד לפרטים אמידים אשר להם הם יעזרו לנהל את עושרם ולהשיג את יעדיהם הכספיים. לעתים קרובות, מנהלי הון פרטיים מספקים שירותים המיועדים במיוחד לאנשים עשירים ומשפחות עשירות. זה עשוי לכלול הקמת קרנות נאמנות וקרנות צדקה, או ניהול תוכנית העברת הון מדור מדור כדי למזער את נטל מס העיזבון על היורשים. לעתים קרובות, מנהלי הון פרטיים יעבדו בשיתוף פעולה עם עורך הדין ורואי החשבון של הלקוח כדי להבטיח גישה אחידה, מיושרת והוליסטית.

 

אותם אנשי מקצוע פיננסיים מתמקדים בניהול מקיף של מצבו הכלכלי של הלקוח. מכאן נובע שהם יכולים להציע מגוון רחב של שירותים, הכולל:

  • תכנון פיננסי

  • ייעוץ וניהול השקעות קטנות וגדולות

  • שירותי מיסים

  • תכנון פרישה

  • תכנון קצבאות לביטוח לאומי

  • תכנון ירושה

  • תכנון פעולות צדקה

  • תכנון פעולות פילנתרופיות

  • ניהול סיכונים

 

כאשר תתחילו לעבוד עם מנהל הון פרטי, סביר להניח שתפגשו כדי לדון ביעדים שלכם, הן פיננסיים והן אישיים. מנהל ההון הפרטי שלכם יסתכל היטב על כל ההיבטים הפיננסיים שלכם כפי שהם נראים כיום. הוא יאסוף את כל הנתונים להם הוא זקוק ולאחר מכן יביא בחשבון את כל המידע הזה לצורך הקמת התוכנית הפיננסית שלכם ותכנון אסטרטגיית ההשקעה שלכם.

 

בעשורים האחרונים מספר חברות ניהול ההון הפרטיות בישראל עלה. העושר הכללי צומח ואיתו צומחים גם אינדיבידואלים עשירים, משפחות וחברות. היום, ישנן חברות רבות המספקות שירותים פיננסיים שונים, חלקן בעלות מומחים מקצועיים במגוון של תחומים, חלקן מתמקדות בתחומים מצומצמים יותר.

 

למפרט פמילי אופיס מעניקים שירותי ניהול הון פרטיים הן לאינדיבידואלים והן למשפחות ובעלי חברות ועסקים, ומספקים מומחים במגוון רחב של תחומים, הכולל:

השקעות – ניתוח השקעות מלא, טיפול בתיקי נוסטרו, השקעות אלטרנטיביות בנכסים מיוחדים.
ניהול סיכונים – ניהול תיקי השקעות חיצוני ואובייקטיבי.
מימון – פתרונות מימון ואשראי, מיזוג ורכישת חברות, מימון נדל”ן בארץ.
ביטוח ופנסיה – מעקב פנסיוני מדויק, בקרת איכות פיננסית, מרכזיות לפיצויים.

ייעוץ – ליווי לפרישה, משפטי.

 

למפרט פמילי אופיס” מנהלת למעלה מעשור נכסים פיננסים עבור אנשי עסקים ומשפחות עתירות הון. החברה הוקמה על ידי רועי למפרט, בעל ותק של 15 שנים בשוק ההון, אשר לאחר שמילא תפקידים בכירים בשוק ההון ובחברות ביטוח בישראל הקים את החברה. המודל הייחודי של למפרט מוכח במתקדם ביותר בתחום ניהול ההון בישראל.

 

מה זה בדיוק ניהול תיקי השקעות?

בנוסף לניהול הון, קיים מושג נוסף החשוב להבין כאשר חושבים על ניהול הון פרטי – ניהול השקעות, או ניהול תיקי השקעות (Investment Management). ניהול תיקי השקעות לרוב יהיה אחד מן התחומים בהם חברת ניהול ההון הפרטי שלכם תעסוק, ולכן חשוב להבין במדויק – מה זה ניהול תיקי השקעות?

 

ניהול תיקי השקעות היא למעשה יצירה של פרופיל כולל של תיקי ההשקעות המתאימים ביותר ללקוח. ניהול תיקי השקעות כולל לרוב אופציות לאסטרטגיית השקעה, קנייה ומכירה של ניירות ערך ונכסים פיננסיים וריאליים, השקעות אלטרנטיביות ובקרה על התנועות הפיננסיות של הלקוח על מנת להתאים אותן לפרופיל המדויק ביותר לצרכי הלקוח. ניהול השקעות יכול להיעשות לבד, בעזרת יועץ השקעות או בית השקעות.

 

מה שקורה בפועל הוא מתן ייפוי כוח למנהל תיקי השקעות פרטי או לבית השקעות לפעול בחשבון של אינדיבידואל, משפחה או חברה בשוק ההון. ניהול ההון מתבצע באמצעות קניה ומכירה של ניירות ערך, הקמת קרן השקעות, ופעולות בנכסים הפיננסיים בחשבונו של הלקוח תוך מעקב ובקרה שוטפים על מנת להשיג ללקוח תשואה ורווח אופטימליים.

 

בישראל קיימים לא מעט בתי השקעות, לכן מורכב למצוא בית השקעות מומלץ.
אספנו בשבילכם רשימה של מספר בתי השקעות בארץ המוכחים כמניבים רווח ללקוחות שלהם לפי נכסים מנוהלים:

פסגות בית השקעות (65 מיליארד סך נכסים מנוהלים)
אי בי איי בית השקעות ( 30 מיליארד סך נכסים מנוהלים)

ילין לפידות (19 מיליארד סך נכסים מנוהלים)

אנליסט בית השקעות (18 מיליארד סך נכסים מנוהלים)

מיטב ד”ש (18 מיליארד סך נכסים מנוהלים)

 

ניהול תיקי השקעות הוא אפיק מרכזי כאשר מסתכלים על ניהול הון פרטי. ברוב החברות לניהול הון פרטי, מגוון השירותים הקיימים בעולם ניהול תיקי ההשקעות, יהיו חלק בלתי נפרד מהשירותים אשר תספק לכם חברת ניהול ההון הפרטי, ועוד רבים אחרים.

 

איך לשמור על העושר שלכם?

ההון הפרטי שלכם הוא פרי עבודתכם הקשה. אך כמו שעושר יכול להגיע, הוא יכול גם להיעלם יחסית בקלות אם לא מבצעים צעדים מספיק חכמים על מנת להגן עליו ולשמור אותו. הנה כמה טיפים איך לשמור על העושר שלכם:

עדכנו את הביטוח שלכם

תוודאו שאכן יש לכם כיסוי מספק עבור עצמכם ועבור אלה שתלויים בכם? בדקו באופן קבוע את אחזקות הביטוח שלכם, במיוחד ביטוח החיים שלכם, כדי לוודא שמשפחתכם ונכסיכם מוגנים היטב.

 

סקרו את המוטבים שלכם

אם חלף זמן מאז שפעלתם בחלק מחשבונות ההשקעה או פוליסות הביטוח שלכם, ייתכן שהגיע הזמן לרענן את רשימת הנהנים שלך. מי מסתמך עליכם מבחינה כלכלית? ובאיזו כמות? סקרו ותחזקו את רשימת הזקוקים להגנה כלכלית אשר אתם אחראים לה.

 

התכוננו להשאיר ירושה

צוואה או תוכנית עיזבון הם רק חלק מההגנה על עושרכם. שתפו את בני משפחתכם בהחלטותיכם ובדרכים הפינססיות אשר אתם מאמינים בהן. חנכו אותם לגבי העדפותיכם ובאופן מעשי יותר, על מיקום ולוגיסטיקה של מסמכים פיננסיים ופעולות כספיות בעלות ערך.

 

 

איך העשירים נשארים עשירים?

לשמור על ההון שלכם לא מספיק. גם ההגנה הטובה ביותר לא תבטיח שהעושר שלכם ימשיך להניב פירות לטווח זמן ארוך. אז איך העשירים עושים את זה? הנה כמה דרכים בהן העשירים נשארים עשירים:

 

הם מגוונים

הרעיון מאחורי גיוון הוא פשוט. בפשטות, “לא לשים את כל הביצים בסל אחד”. כלומר, פיזור הסיכון שלכם על פני סוגים שונים של נכסים, כך שירידת ערך בכל אחת מן האחזקות האלו, לא תהיה כל כך גרועה – כי ככל הנראה יהיו אחזקות אחרות שיעלו כדי לסייע באיזון ההפסדים.

 

הם לומדים מאחרים

אם אתם רוצים להצליח בכל דבר, הצעד הראשון הוא ללמוד מאנשים מצליחים אחרים. זה נכון בין אם אתם רוצים ללמוד לתקן מכונית, להכין עוגת שמרים או להחזיק תינוק נכון. זה עובד בדיוק אותו הדבר גם כשמדובר בהשקעות.

 

הם שמים לב על מה בדיוק הם משלמים

אנשים עשירים יודעים שהמחיר שהם משלמים, יותר מכל דבר אחר, יקבע אם הם בסופו של דבר מרוויחים או מפסידים כסף. והם יודעים שנכס באיכות גבוהה לא תמיד מניב תשואות גבוהות … ושנכס עלוב שנמצא בדרך הנכונה לשיפור עשוי להיות השקעה טובה בהרבה, אפילו אם היא מסוכנת יותר.

 

כיצד אנשים מעבירים עושר מדור לדור?

בנוסף לשמירה על ההון ומעמדם כעשירים, בעלי הון צריכים לדאוג מדבר נוסף – איך להעביר את העושר שלהם בצורה הטובה ביותר לדור שאחריהם?

 

אנשים עשירים מסוגלים לשמור על הנכסים שלהם ולהעביר אותם מדור לדור על ידי שימור כמה עקרונות פשוטים. ראשית, כפי שנאמר קודם, הם מגוונים את השקעותיהם. גיוון עוזר להפצת עושר בין השקעות מסוכנות יותר ופחות. על ידי כך אחוז משמעותי מהנכסים שלהם יהיה קיים בשוק המניות ויהיה עליו להתפשט לענפים שונים. אחוז גדול מהנכסים שלהם מושקע גם כן בנדל”ן, שגם שם אופציות ההשקעה הן רבות – מבנים תעשייתיים, משרדים, מרכזי קניות ובנייני דירות.

 

דרך נוספת היא למצוא חברה לניהול הון פרטי בעלת מומחים ויועצים איכותיים. חברה טוב לניהול הון פרטי מתעדכנת בשינויים האחרונים בחוקי המס ותמצא דרכים משפטיות חכמות למזער עלויות מס וליידע אתכם על הזדמנויות משתלמות. רק וודאו שהחברה אשר איתה בחרתם לעבוד בעלת מוניטין טוב.

 

איך למצוא חברת ניהול הון פרטי מעולה?

אז עכשיו ברור לחלוטין שאחד הדברים החשובים ביותר בכל מה שקשור לניהול ההון הפרטי שלנו הוא למצוא חברה איכותית אשר מציעה שירותים מעולים ועזרה בניהול הון פרטי. הנה כמה טיפים לבחירת חברת ניהול הון פרטי מעולה:

 

אל תתמקדו במחיר

כאשר אתם בוחרים חברת ניהול הון, קל לשפוט את ההבדלים בין חברות לפי קטגוריה אחת: מחיר. זה פשוט, ישיר וקל, ואי אפשר לטעון שמספר שווה פחות ממספר אחר.

במקום להתמקד יותר מדי במחיר, כדאי להתמקד בערך. המחיר הוא מה שאתם משלמים, הערך הוא מה שאתם מקבלים.

 

וודאו את המיומנויות

בבחירת חברה, שבו עם היועץ שיהיה זה שיעבוד על החשבון שלכם. אתם לא רוצים לקיים ראיון עם אדם אחד, ולגלות אחר כך שהועברתם למישהו אחר. תחקרו היכן עבד, מה למד, ומה סט המיומנויות שהוא מציע.

 

צורת התשלום

ישנן דרכים שונות בהן אתם יכולים לשלם למנהל ההון הפרטי שלכם. חלקם גובים עמלה על סמך השירותים שאתם קונים מהם, ואילו אחרים גובים תעריף קבוע על סמך צמיחת התיק שלכם. אתם רוצה מישהו שמושקע בצמיחת התיק שלכם בדיוק כמוכם.

 

הטיפים הטובים ביותר לניהול הון

לסיום, נשאיר אתכם עם כמה מהטיפים הטובים ביותר לניהול ההון שלכם בעצמכם, שתוכלו לבצע כבר בימים הקרובים.

 

התחילו להשקיע מוקדם

כאשר אתם מתחילים להשקיע מוקדם, אתם יכול ליהנות מצמיחה לאורך זמן רב יותר. לצעירים יש יכולת גדולה יותר להתמודד עם תנודתיות בשוק, בניגוד למשקיעים מבוגרים. באופן כללי, יש להם את הזמן לבנות מחדש מכל הפסדי שוק שהם עלולים לחוות.

 

בנו תקציב

אף אחד לא אוהב לתקצב – וזה יכול להיות קשה גם בקרב האנשים העשירים ביותר – אבל זה הבסיס להשגת עושר.

 

חסכו למצבי חירום

הפרישו כספים לאירועים בלתי צפויים כמו אובדן עבודה, נפילת השוק, מחלה או תאונה.

 

חסכו לפרישה ושלמו חובות

בשלב מסוים תרצו להפסיק לעבוד ולצאת לפנסיה נטולת דאגות. הפרישו כספים לפרישה, וטפלו בכל החובות שלכם מוקדם ככל האפשר – כך לא תצטרכו להתמודד איתם בזמן לאחר הפרישה.

 

דעו מתי אתם זקוקים לעזרה

המצב הכלכלי שלכם עלול להשתנות בכל רגע במידה וביצעתם החלטה לא נכונה. בדקו את עצמכם – מתי אתם זקוקים ליועץ מקצועי? פנו לחברה לניהול הון פרטי או יועצים פיננסיים שיעזרו לכם להפוך מצב כלכלי טוב – לעושר.

עוד לקרוא במגזין:

קרנות פרייבט אקוויטי. top tier

Top Tier פרק 6 | קרנות פרייבט אקוויטי בישראל. עם רן בן אור

קרנות פרייבט אקוויטי בישראל. רו”ח רן בן אור, שותף מנהל בקרן טנא הישראלית בפרק על קרנות פרייבט אקוויטי כחול לבן. איזה הזדמנויות יש לקרנות פרייבט אקוויטי מקומיות בעסקאות בחברות פרטיות בישראל. ואיך זה קשור להעברה בין דורית. להאזנה, צפייה או קריאה

קרא עוד »
שוק המניות האמריקאי

שוק המניות האמריקאי | מרץ 2024

הריבית בעולם בתוואי יורד, שוקי המניות לאן? גיא הלר, אנליסט המשרד, עם כמה מילים על שוק המניות האמריקאי, על המכפילים הגבוהים שלו והסקטורים האטרקטיביים בתקופה הנוכחית

קרא עוד »

שנחזור אליך?

תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו.

כדי לא לפספס אף הזדמנות להשקעה
כדאי לבדוק את טאב ה-Promotions שלך מדי פעם ואפילו להעביר את המייל ל-Inbox

מבטיחים לא לשלוח ספאם!